Előkocsi építése

2014.01.02 21:52

 

Nyáron elkészült az előkocsi, vagy kiközelítő.


Az alap egy IFA Campturist utánfutó rom - szó szerint. Félig a földben rohadt egy tanyán.
Ez a nagy futó, nem a ruszki csoda, a másik, az NDK-s rettenet. 

 

                  

                                           A rom...


A tél folyamán lebontottam a kasznit, majd megpróbáltam megtisztítani, aztán a tavasszal rásóztam a homokszórósra. Kiderült, hogy színterezett, de nem akármilyen vastagon, nem viszi sem a homok, sem a fémreszelék. Így Péter - a béresünk - egy disznóperzselővel leégette róla a műanyag festéket. Ez után jött a homokszórás. 

 

                                              Másnak szemét.

 


A tisztítás után festés került rá alapozó, egy rétegben. Így kaptam kézhez, ebből láttam neki megépíteni az első előkocsit.

Nem készítettem rajzokat, nem terveztem, úgy gondoltam menet közben alakítgatom.

 

                   

                                             Alakul...

 

 

Az alvázat jelentő csőből elől-hátul levágtam kb 50-50 centit, mert túl hosszúra nyúlt. Elől túl messze lett volna a ló, hátulra meg felépítményeket terveztem.

 

                                Az eredeti méret, kúrtítás előtt.

 

A fellépőt, padozatot, 30-as szögvasból készítettem, amit 5x5-ös vasráccsal borítottam be. Ennek a fellépőnek az eleje ferdén felfelé áll, ez megakadályozza, hogy belépjek a ló mögé, illetve ülve ennek támasztom a lábam. Erre szereltem az állítható "majrévasat". Ez szintén a leeséstől véd. A magassága két fokozatban állítható. Lehet bele kapaszkodni.

 

                                           Előről

 

A kocsit ülés nélkül állva lehet hajtani, miközben húzza az eszközöket, szánt, boronál stb. Egy mozdulattal fel tudok rá szerelni egy csinos egyes ülést a közlekedéshez. A későbbiekben szeretnék egy dupla ülést is készíteni, ami szintén könnyen fel-le szerelhető. Így a gyerekkel is könnyen ki tudok kocsizni.

A kocsi elé egy profi állítható egyesrudat szereltem, a hátuljára egy levehető vonóhorgot amivel vontatni is tudok, bálaszállítót, utánfutót.

 

 

 

Azért választottam ezt a sátras utánfutót, mert nagyon jó alap. 

Rúgó, teleszkóp, közel 40 cm alvázmagasság, ezzel el nem akadok, de nem is lesz tériszonyom.

 

 

A kocsi hamar kipróbálásra került, elsőre a csacsit fogtuk be. 

A szamár elszalad a kocsival, nagyon könnyen húzza, szinte meg sem kottyan neki. Az utazás nagyon kényelmes és biztonságos.

 

                             Színre festve, napi használatban.

 

Ezzel az alap elkészült, munkára fogható.

Még hiányzik róla a fék és tervezem a rúd átépítését, mert a szamárhoz ugyan jó, de a lóhoz kicsit mélyen van. Egy "S" alakú csövet tervezek beépíteni, ez magasabbra emeli a rudat.

 

 

 

- folytatása következik -